BELJENJE ZOB – Tretma z velikim potencialom

1824
BELJENJE ZOB – Tretma z velikim potencialom

Kljub dejstvu, da je tretma beljenja zob aktualen skozi celotno leto, se z bližajočim se poletjem povpraševanje pacientov za le-tem povečuje. Prav gotovo ste to opazili tudi v svoji ordinaciji. Ali torej optimalno izkoriščate ves potencial tega tretmaja?


Če v spletni iskalnik vpišete besedno zvezo »teeth whitening«, dobite okoli 17.6 milijonov strani s podatki o beljenju zob, in to zgolj število angleških strani! Za primerjavo; če v Google vtipkamo besedno zvezo »dental implants«, nam slednji ponuja »zgolj« okoli 6.7 milijonov rezultatov. Ti so v slovenskemu jeziku primerljivi – številni popularni forumi, na katerih pacienti izmenjujejo svoja mnenja in izkušnje, imajo vsaj nekaj tem o beljenju.

Omenjeni tretma ima večkratni potencial tako za pacienta, kot tudi za ordinacijo, saj ga je relativno enostavno ponuditi in prodati pacientu. Gre za najbolj učinkovit in najmanj invaziven kozmetični tretma, katerega mu lahko ponudimo. V primerjavi z ostalimi storitvami je zelo dobro sprejet, razumljen in zaželen. Beljenje zob je torej tretma, za katerega se pacienti najbolj zanimajo, a se v končni fazi zanemarljiv odstotek le-teh odloči zanj.

 

Del razloga odpovedi tretmaja beljenja zob je pacientova zaskrbljenost za morebitno (pre)občutljivost, trajanje rezultatov in seveda – stroške. Zelo pomembno je, da ordinacije namenijo dovolj pozornosti in časa temam in pogovoru s pacientom ter konstantno promovirajo beljenje v ordinaciji, saj pacienti velikokrat potrebujejo dodatno motivacijo, da bi začeli pogovor o tej temi. Poleg tega moramo paciente seznaniti in jih podučiti o prednostih profesionalnega beljenja, učinkovitosti in dolgotrajnosti le-tega. Premalo podučeni pacienti niso motivirani, da bi mogli ceniti vse prednosti in se pogosto ne odločijo za tretma zaradi cene.

 

Predpogoj uspeha v praksi je znanje – k temu pa lahko dodamo še ekspertizo in zadostno stopnjo samozavesti; beljenje ni izjema od tega pravila. Ordinacije, ki so dovolj časa namenile izobraževanju o beljenju kot sestavnem delu integralne kozmetične ponudbe, imajo veliko več opravljenih tretmajev. Po drugi strani obstaja veliko število stomatologov, ki so vložili dva, tri ali štiri tisoč evrov v raznovrstne lučke in opremo za beljenje v ordinaciji, pa vendar je iz razgovora z le-temi jasno, da premalo poznajo mehanizme beljenja, misleč, da so z veliko naložbo v opremo »rešili zadevo«. Pogosto tekom razgovora stomatologi iskreno priznajo, da lučke za beljenje večkrat služijo kot okras, namesto da bi z njimi dejansko delali.

 

Podobno opažamo pri stomatologih, ki imajo lučke za beljenje zato, da vsakega potencialnega pacienta obravnavajo na enak način – z istimi argumenti in isto ponudbo. Delno to početje opravičujejo z dejstvom, da naj bi pacienti sami zahtevali beljenje »z laserjem« ali z »lučko«, ne zavedajoč se, da na ta način doprinesejo nadaljnjemu pogojevanju pacientove zavesti, omejujejo ponudbo in imajo kot rezultat majhno število opravljenih tretmajev.

 

Maslow je po podobnem poskus dejal: »Če je kladivo edino orodje, katerega posedujete, se vam bo vsaka težava zdela kot klin«.

 

 

 

Pacienti si želijo možnosti. Ponudite jim – možnosti!


Če ste kdaj naročali v McDonaldsu, ali ste opazili, da vas prodajalec/ka nikoli ni vprašal/a: »Ali želite kaj popiti?«, temveč: »Želite malo, srednjo ali veliko pijačo?«. V marketingu je to zelo dobro znan primer. Kot prvo, že v začetku se drastično zmanjša odstotek tistih, ki ne želijo nič, takoj zatem pa je kategorija tistih izrazito neodločnih; tistih, ki so »nekje vmes«.

 

Verjetno bo držalo, da imajo stomatologi v predalu več vrst različnih kompozitov – zakaj? Zato, ker vedo, da ena zvrst kompozita ne zadostuje vsem indikacijam – tako v estetskem, kot tudi v funkcionalnem ali ekonomskem smislu ter zato, ker se želijo kar se da približati pacientovim željam in jim ponuditi dobro storitev.

 

Ponudbi beljenja se, na žalost, ne posveča enako pozornosti. Kljub številnim virom informacij o vzrokih; nastanku in tretiranju diskoloracij; različnim spojinam in koncentracijam vodikovega peroksida; upravljanju s pacientovimi pričakovanji; Brannstormovi hidrodinamični teoriji preobčutljivosti, dostopnosti dokumentacij; celotni paleti izdelkov za beljenje in tretmaju preobčutljivosti ter negi po beljenju se ordinacije odločajo zgolj za eno možnost in le-to potem ponujajo pacientom. V še slabšem primeru pa namesto tretmajev beljenja ponujajo številne protetske tretmaje!

 

Ne obstajata dva enaka pacienta; zatorej se mora vedno upoštevati celotna slika pacientovega stanja, življenjskega sloga in njegovih pričakovanj. Tisto, pri čemer je treba vedno ubrati enak pristop, je priprava pacienta za tretma beljenja. Postopek beljenja se ne more začeti pred saniranjem vseh kariesov, recesij, periodontalnih težav, vnetij sluznice, abrazij – če povzamemo, preden je opravljena kompletna profilaksa. Poleg tega je pacienta treba seznaniti z dejstvom, da bo po vsej verjetnosti moral zamenjati večino nadomestkov zaradi razlike v barvi po tretmaju. Po tem je treba upoštevati realno situacijo v pacientovih ustih.

 

V Evropski uniji zakonodaja priznava dve metodi beljenja zob – medicinsko in kozmetično. Medicinska metoda vključuje tretma, ki je v celoti opravljen v ordinaciji s preparati z močnejšo koncentracijo in opravičljivo indikacijo. Za vse ostale primere se priporoča kozmetični tretma, ki vključuje izdelke z manj močno koncentracijo (do 6 % vodikovega peroksida, prostega ali v spojih) ter vključuje prvi tretma v ordinaciji ali čakalnici, preostanek tretmaja pa se opravi doma vključno z občasnimi kontrolami.

 

Kljub temu da določeno število ordinacij daje prednost beljenju v ordinaciji, ker izhod tretmaja ne želijo prepustiti »naključju« (beri: pacientovi disciplini in sposobnosti), daje beljenje z individualno opornico splošno dolgoročno najbolj optimalen rezultat. Pa vendar nas odpor ordinacije, da ponudi kozmetični tretma, vrača na začetek naše zgodbe. Izobraženost osebja in motivacija, da prenesejo potrebno znanje pacientu, sta ključnega pomena.

 

 

Iz želje po kontroli nad celotnim tretmajem se ordinacijam dogodi, da pogosto rade spregledajo ključne elemente v primeru beljenj v ordinaciji. Kot prvo je material nekoliko dražji, ko gre za kozmetično beljenje. Kot drugo, gre za velik vložek časa, ki ima kot posledico tudi to, da pacient izgubi motivacijo ali povišuje stopnjo pričakovanja. To zopet ustvarja dodaten pritisk na stomatologa in zvišuje strah do pojava preobčutljivosti – in tako vedno znova v začaranem krogu. Uvajanje dodatnih možnosti beljenja v ponudbo ordinacije ima zatorej mnogotere obojestranske prednosti – daje občutek profesionalnosti; občutno širi krog potencialnih pacientov, tako iz funkcionalnega (preobčutljivost), kot tudi ekonomskega vidika. Metoda beljenja z opornico je najudobnejša in najvarnejša metoda, vendar moramo upoštevati dejstvo, da izdelava opornice prinaša s seboj dodatne stroške, katere lahko dolgoročno opravičimo, a vseeno le-ti izključujejo določeno število pacientov, kot so na primer adolescenti, katerih čeljusti so še v razvoju in zatorej opornica po 6-ih mesecih ne bi več ustrezala. Obstaja tudi tretja in vse bolj priljubljena opcija – beljenje s konfekcijskimi opornicami. Gospod doktor, eno beljenje za zraven prosim! Profesionalno beljenje s konfekcijskimi opornicami je najugodnejša možnost tako za ordinacijo, kot tudi za pacienta. Poleg cene sta porabljena čas in trud za izobraževanje pacienta minimalna. Zaradi tega so rezultati, ki jih dosežemo s to metodo izrazito učinkoviti in jih lahko primerjamo z mnogo bolj intenzivnimi metodami. Podjetje Ultradent je pred kratkim predstavilo nov izdelek za kozmetično beljenje z zelo viskoznim preparatom na bazi 6 % vodikovega peroksida znotraj fleksibilne in samo-prilagajajoče se UltraFitTM opornice. Uporaba je zelo enostavna, saj je kot žlica za odtise in se po kratkem pritisku ob zobe zunanji del opornice vzame iz ust, medtem ko na zobeh ostane gel v UltraFit opornici, narejeni iz parafinskega papirja, ki se po nekaj minutah na telesni temperaturi zelo dobro prilagaja na pacientov zobni niz ter je zaradi tega tretma še toliko bolj udoben in učinkovit. Opornice se nosijo 60–90 minut dnevno, optimalen rezultat pa se dosega po približno 7–10 dnevih.

 

Preparat vsebuje tudi kalijev nitrat ter natrijev fluorid v optimalnih koncentracijah tako, da je pojav preobčutljivosti zanemarljiv in se lahko zdravi.

Glede na to, da so vhodni stroški majhni in da je profitabilnost te metode namenjena najširšemu krogu pacientov, le-ta ni vprašljiva. Ves strošek za ordinacijo je cena pakiranja ter 10 minut časa, da pacientu razložite prvo uporabo. Vhodna stopnja za pacienta je dosti nižja, rezultat pa je dosti več tretmajev kot zgolj samo ordinacijsko beljenje.

 

Opalescence GO opornice lahko kombinirate s tretmajem v ordinaciji, v kolikor je le-ta predviden zgolj v namen izboljšanja permiabilnosti sklenine ali v primeru, da z beljenjem na stomatološkem stolu ne dosežete želenega rezultata, lahko daste pacientu nekaj opornic, da doma sam dokonča tretma.

 

 

Ordinacije so pogosto zaskrbljene, da bi s tem, ko prepustijo procedure beljenja v pacientovih rokah izgubile verodostojnost in da se takšen tretma ne bi bistveno razlikoval od številnih preparatov, katere lahko pacient kupi na spletu. Za vse tiste, ki imajo takšno mišljenje, lahko rečemo sledeče: pred 30-imi leti, ko se je začelo obdobje VHS rekorderjev, se je filmska produkcija bala, da nihče več ne bo šel v kino. Na koncu so ugotovili, da se je obisk kinu večkratno zvišal v primerjavi z obdobjem pred videorekorderji. Dostopnost različnih preparatov za beljenje v drogerijah in trgovinah povečuje zavest in širi krog potencialnih pacientov ter ne odvzema pacientov. Konec koncev, ko od vas dobijo iskren nasvet in verodostojne informacije, se velika večina pacientov odloči napraviti beljenje pod vašim nadzorom. S konstantno ponudbo v ordinaciji pridobivamo na verodostojnosti in zaupanju pacientov.

 

Pacienti pogosto primerjajo storitve beljenja s ceno ostalih storitev tako, da ta ugodnejša opcija povečuje vrednost vaše ordinacije in zvestobo pacientov. Številne raziskave so pokazale, da pacienti bolje skrbijo za oralno higieno po tretmaju beljenja, pa tudi lažje se soočajo z drugimi, kompleksnejšimi posegi v ordinaciji.

Podobne objave

Kako doseči bleščeče bel nasmeh enostavno in sigurno!

Kako doseči bleščeče bel nasmeh enostavno in sigurno!

Nasmeh je najlepši, ko je okrašen z zdravimi belimi zobmi. Vzroki zabarvanja zob so lahko različni. Zabarvani zobje lahko močno vplivajo na videz in načnejo samozavest pacienta.

1423
The Charisma® OPAL system®

The Charisma® OPAL system®

Enostavnost + Uporabnost = Lepota. Odkar je leta 1991 prišel na tržišče univerzalni kompozit Charisma podjetja Heraeus Kulzer, je znamka Charisma postala sinonim za enostavno rokovanje, zanesljivost in naravno estetiko.

2443

Objave

Napišite komentar
Spletno mesto uporablja piškotke za prilagajanje vsebine in oglasov, za delovanje funkcij družbenih medijev in za analizo prometa na spletnem mestu. Za podrobnosti poglejte pod "Prikaži podrobnosti".
Spletno mesto uporablja piškotke za prilagajanje vsebine in oglasov, prikazanih na spletnem mestu.